Zadania i produkty projektu

Zadanie 1

Rozwój kompetencji obligatoryjnych kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na 12-stu modyfikowanych kierunkach dla branż kluczowych.

Zadanie obejmuje wsparcie i rozwój kompetencji kadry dydaktycznej, które przyczyni się do zwiększenia efektywność procesu uczenia i nauczania, ale także podniesie jego atrakcyjność. Działanie zakłada przeprowadzenie szkoleń z zakresu kompetencji cyfrowych, rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji oraz uniwersalnego projektowania. Zadanie pozwoli na dostosowanie oferty dydaktycznej SGGW do potrzeb branży rolnej, spożywczej i energetyki odnawialnej.

  1. Szkolenie z zakresu KOMPETENCJI CYFROWYCH
    • Sztuczna inteligencja – wsparcie w pracy naukowca
    • AI w pracy nauczyciela akademickiego
    • Narzędzia statystyczne dla dydaktyków i komputerowa analiza danych jakościowych
  2. Szkolenie z zakresu rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz ZIELONEJ TRANSFORMACJI
    • Integrowanie zasad zrównoważonego rozwoju na uczelni wyższej
    • Zrównoważone innowacje
  3. Szkolenie z zakresu UNIWERSALNE PROJEKTOWANIE
    • Tworzenie dostępnych materiałów dydaktycznych

Zadanie 2

Rozwój kompetencji dodatkowych kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na 12-stu modyfikowanych kierunkach dla branż kluczowych.

W ramach działań przewidujemy organizację szkoleń z zakresu przedsiębiorczości i komercjalizacji efektów badań naukowych, rozwijania kompetencji merytorycznych oraz nowoczesnych metod dydaktycznych. Projekt zakłada wsparcie i rozwój kompetencji kadry dydaktycznej, co przyczyni się do zwiększenia efektywności procesu nauczania, a także podniesie jego atrakcyjność.

  1. SZKOLENIA BRANŻOWE
    • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby oraz zidentyfikowane braki kompetencyjne.
  2. Szkolenia – NOWOCZESNE METODY DYDAKTYCZNE
    • Nowoczesne metody nauczania na uczelni wyższej
  3. Szkolenia z UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE, w tym komunikacyjne i psychologiczne
    • Komunikacja międzypokoleniowa na uczelni wyższej

Zadanie 3

Realizacja działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki

Zadanie obejmuje działania prowadzące do rekrutacji świadomych kandydatek/ów i przeciwdziałaniu zjawisku drop out (rezygnacji z podjętego kierunku studiów przed uzyskaniem dyplomu). Realizacja zadania odbędzie się we współpracy m.in. ze szkołami ponadpodstawowymi i podmiotami działającymi na rynku pracy w branży energetyki odnawialnej, rolniczej i przemysłowej. W ramach projektu zostanie przeprowadzona kampania informacyjna w mediach społecznościowych, a także przygotowany informator prezentujący ofertę szkoły wyższej, w tym minimalne wymagania merytoryczne – wszystko, co musisz wiedzieć, aby dokonać świadomego wyboru. Będzie to kompendium najważniejszych informacji, które ułatwią podjęcie kluczowych decyzji edukacyjnych i zawodowych.

W ramach zadania zostaną przygotowane i zorganizowane „Laboratoria Przyszłości” oraz webinary dla kandydatów i kandydatek, które umożliwią bezpośrednie zapoznanie się z ofertą kształcenia na studiach, wskazujące szanse i korzyści dla przyszłych studentów/ek.

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Zadanie 4

Utworzenie 3 Laboratoriów Virtual Reality (VR) dla modyfikowanych kierunków na potrzeby branż kluczowych

Zadanie obejmuje utworzenie trzech nowoczesnych wirtualnych laboratoriów w technologii Virtual Reality (VR), które będą służyły do realizacji modyfikowanych programów kształcenia. Dzięki cyfryzacji merytorycznych treści z 12 kluczowych przedmiotów branżowych, stworzymy interaktywne środowisko nauki, które przyczyni się do znacznego zwiększenia efektywności procesu dydaktycznego. Uczestnicy będą mieli szansę na zdobycie wiedzy w nowatorski sposób, co podniesie atrakcyjność nauki i zainspiruje ich do eksploracji tematyki w zupełnie nowym wymiarze oraz zdobycie kluczowych kompetencji oczekiwanych przez pracodawców.

Zadanie 5

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Rolnictwo

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Rolnictwo z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach toku studiów odbędą się wizyty studyjne  i zajęcia praktyczne przeprowadzone u Partnera Projektu – Łukasz Czech AgroWe. Wprowadzone również zostaną zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR).  Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiające zdobycie kompetencji cyfrowych, miękkich, branżowych, projektowania uniwersalnego oraz rozwój świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia płatnych staży zawodowych dla studentów po 2. roku studiów modyfikowanych, które będą miały na celu rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Technologie informacyjne

    1. Systemy informacji geograficznej
    2. Techniki negocjacji i metodyka doradztwa
    3. Chemia rolna
    4. Ogólna uprawa roli i roślin
    5. Techniki eksploatacji danych
    6. Rolnictwo precyzyjne
    7. Herbologia
    8. Analiza i wizualizacja danych
    9. Ocena ryzyka środowiskowego w rolnictwie
    10. seminarium dyplomowe
    11. Szczegółowa uprawa roślin

Zadanie 6

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Biologia i Biotechnologia

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Biologia i Biotechnologia z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach toku studiów zostaną przeprowadzone zagraniczne wizyty studyjne, zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR) oraz branżowych symulacji biznesowych.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiające zdobycie kompetencji cyfrowych, miękkich, branżowych, projektowania uniwersalnego oraz rozwój świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia płatnych staży zawodowych dla studentów po 2. roku studiów modyfikowanych, które będą miały na celu rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

  1. Fizjiologia stresu
  2. Siedliskoznawstwo
  3. Ochrona i zarządzanie zasobami przyrody
  1. Fizjomika i nowoczesne fenotypowanie roślin
  2. Mikroorganizmy w biotechnologii i ochronie środowiska

Zadanie 7

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Ogrodnictwo

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Ogrodnictwo z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach studiów zostaną wprowadzone m.in. zajęcia z uwzględnieniem branżowych symulacji biznesowych, wizyty studyjne oraz zajęcia praktyczne u Partnera Projektu – Łukasz Czech AgroWe.

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiające zdobycie kompetencji cyfrowych, miękkich, branżowych, projektowania uniwersalnego oraz rozwój świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia płatnych staży zawodowych dla studentów po 2. roku studiów modyfikowanych, które będą miały na celu rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Żywienie mineralne roślin
  2. Entomologia stosowana II
  3. Fitopatologia II
  4. Sadownictwo II
  5. Warzywnictwo II
  6. Rośliny ozdobne II
  7. Działalność gospodarcza w ogrodnictwie i zielony marketing

Zadanie 8

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Zootechnika

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Zootechnika z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach kierunku studiów zostaną wprowadzone wizyty studyjne oraz zajęcia praktyczne u Partnera Projektu – Łukasz Czech AgroWe. Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiające zdobycie kompetencji cyfrowych, miękkich, branżowych, projektowania uniwersalnego oraz rozwój świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji.

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia płatnych staży zawodowych dla studentów po 2. roku studiów modyfikowanych, które będą miały na celu rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Propedeutyka zootechniczna
  2. Wiedza akademicka
  3. Hodowla bydła
  4. Hodowla małych przeżuwaczy
  5. Żywienie zwierząt
  6. Hodowla drobiu

Zadanie 9

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Inżynieria Systemów Biotechnicznych i Technologie Energii Odnawialnej

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Inżynieria Systemów Biotechnicznych i Technologie Energii Odnawialnej z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach kierunku studiów zostaną wprowadzone wizyty studyjne oraz zajęcia praktyczne u Partnera Projektu – Łukasz Czech AgroWe. Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiające zdobycie kompetencji cyfrowych, miękkich, branżowych, projektowania uniwersalnego oraz rozwój świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji.

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia płatnych staży zawodowych dla studentów po 2. roku studiów modyfikowanych, które będą miały na celu rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Systemy informacji przestrzennej w rolnictwie precyzyjnym
  2. Modelowanie systemów wspomagających rolnictwo
  3. Maszyny robocze II
  1. Eksploatacja maszyn i urządzeń
  2. Zarządzanie projektami w energetyce odnawialnej

Zadanie 10

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Gastronomia i Hotelarstwo oraz Żywienie Człowieka i Ocena Żywności

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunkach Gastronomia i Hotelarstwo oraz Żywienie Człowieka i Ocena Żywności z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach kierunku studiów przeprowadzone zostaną przeprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR), branżowych symulacji biznesowych oraz zajęcia praktyczne z mistrzami kuchni.

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiające zdobycie kompetencji cyfrowych, miękkich, branżowych, projektowania uniwersalnego oraz rozwój świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji.

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia płatnych staży zawodowych dla studentów po 2. roku studiów modyfikowanych, które będą miały na celu rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Ochrona konsumentów na rynku usług
  2. Technologia produktów pochodzenia zwierzęcego
  3. Protokół dyplomatyczny
  4. Techniki i technologie w gastronomii i cateringu
  5. Zrównoważony rozwój w sektorze usług
  6. Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem żywności w gastronomii
  7. Systemy technologiczne w produkcji potraw
  8. Fizjologiczne uwarunkowania planowania diet
  9. Media społecznościowe na rynku usług
  10. Technologie informacyjne
  11. Catering dietetyczny
  12. Kuchnie świata
  1. Towaroznawstwo żywności
  2. Inżynieria żywności
  3. Higiena żywności
  4. Ogólna technologia żywności
  5. Ocena żywienia
  6. Systemy pakowania żywności
  7. Strategie poprawy żywienia populacji
  8. Wsparcie rozwoju umiejętności akademickich
  9. Badania marketingowe na rynku żywności
  10. Epidemiologia żywieniowa
  11. Statystyka i jej zastosowanie
  12. Dietoprofilaktyka

Zadanie 11

Modyfikacja programów kształcenia na kierunku Technologia Żywności i Żywienie Człowieka, Towaroznawstwo i Marketing Żywności oraz Food Science – Technology And Nutrition

Zadanie obejmuje działania polegające na modyfikacji programu kształcenia na kierunku Technologia Żywności i Żywienie Człowieka, Towaroznawstwo i Marketing Żywności oraz Food Science – Technology and Nutrition z udziałem oraz w odpowiedzi na potrzeby pracodawców. W ramach toku studiów przeprowadzone zostaną przeprowadzone zajęcia z wykorzystaniem Virtual Reality (VR), branżowych symulacji biznesowych oraz wizyty studyjne.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiające zdobycie kompetencji cyfrowych, miękkich, branżowych, projektowania uniwersalnego oraz rozwój świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji.

 

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia płatnych staży zawodowych dla studentów po 2. roku studiów modyfikowanych, które będą miały na celu rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy.

 

Dodatkowo, oferujemy możliwość spotkań z doradcami zawodowymi, psychologami i coachami, którzy pomogą Ci w rozwijaniu Twojej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

  1. Ogólna technologia żywności
  2. Technologia owoców i warzyw
  3. Prawo żywnościowe
  4. Technologia mleka
  5. Technologia tłuszczów i koncentratów spożywczych
  6. Technologiczne projektowanie zakładów/laboratoriów przemysłu spożywczego
  1. Ekologia i ochrona środowiska
  2. Ekonomika i organizacja przedsiębiorstwa spożywczego
  3. Zarządzanie bezpieczeństwem żywności
  4. Przetwórstwo surowców pochodzenia zwierzęcego
  1. Food Biotechnology
  2. Food packaging and contact materials
  3. Technological design of food gastronomy plants
  4. Technological design of food industry plants

Zadanie 12

Realizacja dodatkowych elementów kształcenia podnoszących kompetencje studentów/ek studiujących ma 12 -stu kierunkach modyfikowanych dla branż kluczowych.

Studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia płatnych staży zawodowych dla studentów po 2. roku studiów modyfikowanych, które będą miały na celu rozwijanie kluczowych kompetencji praktycznych i zawodowych. Udział w stażach nie tylko wzbogaci doświadczenie zawodowe studentów, ale także zwiększy ich atrakcyjność na rynku pracy. Realizacja staży wyposaży absolwentów w uniwersalne, kluczowe kompetencje przyszłości, wymagane w nowoczesnym dynamicznie zmieniającym się świecie. wesprze rozwój partnerstw strategicznych poprzez współpracę z otoczeniem społeczno – gospodarczym.

  1. Materiały ze staży

Zadanie 13

Realizacja dodatkowych elementów kształcenia podnoszących kompetencje studentów/ek modyfikowanych kierunków dla branż kluczowych –SZKOLENIA

W ramach zadnia studenci i studentki będą mieli możliwość odbycia atrakcyjnych szkoleń umożliwiające zdobycie kompetencji cyfrowych, miękkich, branżowych, projektowania uniwersalnego oraz rozwój świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji. Realizacja szkoleń wyposaży absolwentów w uniwersalne, kluczowe kompetencje przyszłości, wymagane w nowoczesnym dynamicznie zmieniającym się świecie. wesprze rozwój partnerstw strategicznych poprzez współpracę z otoczeniem społeczno – gospodarczym.

  1. SZKOLENIA – usługa zewnętrzna
    • Szczegółowy zakres i tematyka szkoleń zostanie ustalony z uczestnikami projektu /kadrą dydaktyczną modyfikowanego kierunku po zakończeniu procesu rekrutacji do projektu, w oparciu o zgłoszone indywidualne potrzeby, zidentyfikowane braki kompetencyjne, rekomendacje pracodawców.

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Priorytet 1 Umiejętności, Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne 4.0
ikona copy

Treści publikowane w serwisie są udostępniane na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa CC BY 4.0

Europejskiego Funduszu Społecznego